یک دلیل شگفت آور برای اختلال افسردگی
نوشته شده توسط : Dr. Dalake

یک دلیل شگفت آور برای اختلال افسردگی
براساس انجمن افسردگی و اضطراب آمریکا (ADAA)، افسردگی یکی از شایع ترین اختلالات روانی در ایالات متحده به شمار می رود. در سال 2014، حدود 15.7میلیون بزرگسال سنین 18 سال و بالاتر حداقل یک رویداد افسرده کننده عمده را به تازگی تجربه کرده اند که در 6.7 درصد از تمامی بزرگسالان آمریکا نشان داده شده است. در هر موقعیتی، 3 تا 5 درصد از بزرگسالان از افسردگی مفرط رنج می برند؛ خطر مادام العمربودن آن حدود 17 درصد است. به همان میزان 2 نفر از هر 100 کودک و 8 نفر از هر 100 نوجوان نیز ممکن است دچار افسردگی قابل ملاحظه ای باشند. یک تبیین ممکن است به علت اضطراب باشد. همانطور که نیمی از همه ی موارد اضطرابی نیز علایم افسردگی را گزارش می دهند. یا می تواند استدلال شود که افسردگی واقعا آن چیزی باشد که دنیل گولمن نویسنده هوش هیجانی، آن را بخشی از ارزش و بهای صعودی تجدد یا تازگی می داند.


همچنین گرگ ایستربروک نویسنده کتاب تضاد پیشرفت استدلال کرده است که مادامیکه هر سنجش معقولی از کامیابی مانند طبقه اجتماعی ـ اقتصادی؛ کاهش میزان بیماری، ارزیابی مراقبت های سلامتی و غیره بهبود یافت؛ زندگی برای اکثر افراد سخت و وخیم تر درک می شود و منجر به احساس بهتر نمی شود. همه این موارد تبیین هایی قابل قبول و معتبر می باشند. اما مطالعه ای جدید نشان می دهد که رابطه معنادار با پازل افسردگی به راستی از جانب بینی ما و احساس بویایی است. در حقیقت، ما بوها را آگاهانه احساس و بازشناسی می کنیم.
برای مطالعه بیشتر: افسردگی و سالمندی
ردپای فست فودها در ابتلا به افسردگی
همانطور که از قبل می دانید که آنها مضرند، اما دانشمندان دانشگاه لاس پالماز دی گران کاناریا و دانشگاه گرانادا در پی کشف تنها نحوه ی تأثیر منفی واقعی آنها بر سلامت روان بودند. به منظور بررسی و تحلیل داده های 8.964 فرد شرکت کننده بدون تشخیص افسردگی یا دارای افسردگی و تحت نظر پزشک به عنوان بخشی از پروژه SUN در نظر گرفته شدند. محققان افراد را در مدت 6 ماه ارزیابی کردند.

منبع:  مرکز مشاوره ستاره ایرانیان-یک دلیل شگفت آور برای اختلال افسردگی





:: برچسب‌ها: اختلال روانی , اضطراب , تحقیقات جدید افسردگی ,
:: بازدید از این مطلب : 430
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 9 آذر 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: